søndag den 9. januar 2011

Subspace..

Jeg har læst lidt om subspace.. Oversat, det følelsesmæssige rum man, også jeg, som submissiv bringes ud i, når man (også jeg) er midt i smerten og nydelsen. Et rum, som opleves af mange, meget forskelligt, og med mange ligheder..

Mærkede midt i læsningen mit mere drillesyge jeg stikke næsen frem, havde en frygtelig lyst til midt i det hele at drille lidt, en anelse, og skrive, at:

Subspace jo også kan forklares ved en god portion endorfiner og en rigtig god evne til (selv)suggestion..

Jeg turde ikke, ville ikke fornærme nogen, være flabet, tænkte, at nogen ville føle at jeg gjorde grin med de oplevelser og beskrivelser, jeg læste om. Satte mig så for at undersøge ordets egentlige betydning, suggestion, selvsuggestion..

Suggestion
"Suggestion er en påvirkning som dæmper bevidstheden for at påføre den ændrede sinds-, opfattelses- og helbredstilstande. Selvsuggestion kan opøves ved koncentration."

Og - endte med at lære noget selv, for det er jo netop, hvad der sker, ved Herrens påvirkning følger ændret opfattelse, ændret sindsttilstand.. Koncentration. Og endorfiner..

Oplevede også meget for nyligt følgerne af subspace, den fornemmelse af "blues", som kan ramme, ønsket om bare at være nær ham, nærmere end nær, ønsket om mere, mere, mere.. Kan måske også kaldes abstinenser?

Det var faktisk ikke særlig sjovt, fejltog det for min til tider almindelige rastløshed, blev nærmest vred og irriteret midt i min rastløshed, fordi jeg følte mig mere end en anelse irrationel.. Som nævnt, blev klogere..

Og, så er mit sub - space, F.O's plads, lige nu, min sofa.. ;-)




2 kommentarer:

  1. Søde fannie O
    Du har jo ret ;-) i det med selvsuggestion i bund og grund fremkalder vi det jo selv...
    De der abstinenser... dem har jeg et ton af og ja det kan sagtens kaldes abstinenser. Man vil have et shot af ham af subspace, man ønsker sig tilbage til hvor man var.
    men ja det kan godt virke som depri tilstand

    Knus tøsensverden

    SvarSlet
  2. Jeg genkender så meget i den måde, du skriver og de tanker, du gør dig :-)

    Tak, fordi du deler.

    SvarSlet