mandag den 27. december 2010

Vanskeligheder..

Julen er en skøn tid, jeg er endda så heldig, at jeg har juleferie hele perioden uden arbejde overhovedet, og med begge børn + bonusbarn. Skønt, men det giver visse vanskeligheder for min herre og jeg..

Svært at integrere hang til natlig leg med sovende børn i rummet ved siden af, endda 3 stk. Selv om den ene er teenager og sover tungere end en bombe kan falde.. Julens vine og mad er heller ikke just et afrodisiac, aspirerer mere til dyb snorken og savl ud af den ene mundvige.. (Bemærk, jeg taler ikke specifikt om nogen.). Hvis man alligevel svinger sig op til lidt kåd leg er der som anført lydniveauet at tage højde for. Stilleleg er essentiel, godt jeg er god til det.. Flere lukkede døre i huset, som skal forceres er også en god ting, så man har mulighed for at blive advaret. Bare ærgerligt at en 4- til 6-årig tripper rigtig stille på bare tæer om morgenen.. Slag med flad hånd mod numse er absolut skidt idé.. Reb endnu dårligere idé, pokkers svært at skjule i løbet af de 3-5 sekunder det tager at åbne de førnævnte 2 lukkede døre..

Julen er en rigtig svær tid..

Mulighed? At stille vækkeuret til kl. 4:27 (skulle være rimeligt sikkert tidspunkt, her er teenagere langt om længe faldet i søvn og yngre børn ikke stået op endnu). Tror vist nok, hvis jeg er heldig, at vi næste gang afprøver det mest stille instrument i den sorte taske, spanskrøret. Kan i snæver vending stikkes ned i blomst og agere som førbemeldte blomsterpind..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar