torsdag den 17. marts 2011

Billeder af det ydre kvindelige kønsorgan..

Kom til at kigge forbi ”kvindekenddinkrop” ’s kussomat’s billeder.. Og har netop fundet ud af, at jeg er kusse racist?

Nu kommer jeg helt sikkert til at fornærme virkeligt mange, for det er jo vigtigt med rummelighed, vi er alle forskellige, store, små, tykke, tynde, høje, lave. Og jeg er som danskerne er flest, engang lyshåret, nu mest leverpostej med lyse striber, pæreformet, med tajle (endnu), lidt for små bryster efter egen smag (hurra for den polstrede snyde-BH), brede hofter, lår, strækmærker hist og pist, og den der lille delle i overgangen mellem armhule og brystkasse, man bare ikke kan komme udenom, med mindre man er 23 år og små anorektisk..
Ikke sådan at jeg er utilfreds med min krop, det er jeg ikke, jeg vil selvfølgelig som alle andre gerne tabe mig lige de der 2-3 kg, men når det er sagt, så passer jeg mit tøj i den størrelse jeg gerne vil, og det er for en knapt 40 årig ikke så ringe endda.. Nogen har sagt at jeg ser yngre ud end jeg er, men jeg er ikke sikker på andet end at det er med bagtanker, at de siger det.. (Hm, jysk jantelovssætning, skønt hvis de faktisk mener det    :-))
Men altså, kussomaten.. Den blev, så vidt jeg ved, lavet fordi unge piger, (og det er helt korrekt, skulle jeg hilse at sige), har en noget forkert forestilling omkring, hvordan en kusse skal se ud. Symmetrisk, glatbarberet, indre skamlæber ikke for store, i den stil. Og indrømmet, sådan er de færreste kusser. Men, jeg overvejer lidt hvilke kvinder det egentlig er, de har sat / har sat sig i kussomaten, som melder sig frivilligt, til at få taget billeder? 95 % (af dem jeg så), meget behårede, og så skidt pyt i øvrigt med symmetri, åben kontra lukket, det er et blog indlæg for sig.. Jeg kan simpelt hen ikke forestille mig, at der går så mange langhårede kusser rundt, Gør der? Eller også har de automatisk sorteret billederne på hjemmesiden, så man først skal igennem 100 hårede eksemplarer inden man kommer hen til de barberede. Og der er man blevet lidt træt af at kigge på kusser..
Den anden ting, hvis man kigger rent forskningsbaseret med videnskabelig evidens på det, er det så et repræsentativt udsnit af befolkningen, som lader sig fotografere? Jeg kan ikke forestille mig ret mange fnisende 18 årige sætte sig op i den stol. Og det er jo dem man gerne vil omvende til at tro på den mangfoldige kusse. Derimod er der nok en del lidt ældre feministiske kusser, som gerne lader sig fotografere, til videnskabeligt formål.. Men er det repræsentativt..? Eller er det bare mig, som vifter mine fordomme?
I hvert fald synes jeg, at jeg gennem billeder, både af den kinky slags og de mere faglige af slagsen (ser jeg ind i mellem) har en rimelig fornemmelse af, hvordan en gennemsnitlig kusse ser ud, incl. min egen. Og den / de ligner altså ikke helt billederne fra kussomaten.. Eller de første 40-50 stks, jeg bladrede igennem.. Men måske tager jeg fejl, og måske er jeg bare kusse racist..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar