søndag den 16. oktober 2011

Kultur..

En ting som har undret mig lidt indenfor vores lidt anderledes? eller i hvert fald alternative univers er det enorme behov for at sætte ord på alt. Sjældent har jeg i en (sub)kultur eller (sub-(kvinde))kultur oplevet en så imponerende mængde af debatter, diskussioner, formuleringer, bekræftelser, tilføjelser, kommentarer, indsigelser, modsigelser, opsigelser, tilkendegivelser, afgivelser, udmøntninger..



Jeg forundres, frydes og forbavses tit over ordene, som flyder gennem luften, over diskusionslysten, over behovet for at sætte ord på alt, beskrive alt, forklare alt, og forstå alt.. Jeg undres også også over de firkantede holdninger og mangel på rummelighed som findes inden for vores verden af rummelighed og mangfoldighed. Hvorfor har vi så stort et behov for at sætte ord på alting, på at forklare, fortælle, forevige..?



Jeg selv er jo ikke en pind bedre, jeg har valgt bloggen som mit primære talerør, hvor jeg i nogen grad af anonymitet kan fortælle, berette, forvirre.. Jeg sætter mig ikke over andre, tror ikke jeg er bedre, men håber trods alt at jeg er (mindst ;-)) lige så god som andre..



Og undres over, at de ord, som på blogs flyder bedst, er ordene om kinky sex, og alle former for håndarbejde..



.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar