onsdag den 23. februar 2011

Pæne piger og slemt sprog..

Ikke nogen hemmelighed at jeg er glad for ord..

Jeg tænkte rigtig meget over hvilket sprog jeg egentlig skulle bruge i min blog, da jeg startede med at blogge. Skulle jeg være den pæne pige, og vælge de pæne ord, lem, penis, manddom? Skridtet, skeden, missen? Jeg er jo trods alt kvinden, som er opdraget på landet, jysk landmandsdatter, med en mor som selv besad et kraftigt over-jeg. Det er vigtigt for mig at man taler pænt, og det er dybest set totalt dobbeltmoralsk, da jeg både af min ældste og min kæreste får at vide, at jeg ind imellem kommer til at bande noget så grusomt (lykkelig over at bandekassen endnu ikke er lavet hjemme hos mig, kunne blive dyrt..) Min ældste til gengæld, er nydeligt præget af min mors overjeg, og taler rigtig pænt. Blev endda i børnehaven rost af de voksne for at være dygtig til at sige til, hvis andre børn talte grimt (er det noget at rose for, måske?) Måske min ældste hvad sprog angår er mit nye over-jeg, nu min mor ikke er i nærheden hele tiden..

Nå, men jeg har vist også fortalt lidt om, at noget af det som tænder mig helt ekstremt, er når min herre hvisker frække ord og fantasier i mine ører.. "Dirty Talk.."

Så sproget på bloggen gav egentligt lidt sig selv. Bevares, jeg skriver forhåbentlig pænt, velartikuleret og ordentligt, med respekt og ansvar for egne ord og vendinger, men det ville ligesom ikke være helt rigtigt, hvis jeg ikke brugte de rigtige, frække ord, selv om mine fingre slog knuder de første gange "Er det virkelig mig - blink-blink med de himmelblå øjne, som i virkeligheden har farve som den grå-grønne grumsede Limpopoflod.."

Så ordene jeg bruger, skiftevis fryder, forskrækker, bare en smule, og tænder mig, så jeg får hjertebanken og våd kusse af fantasierne, de frembringer.. Kuldegysninger ned af ryggen, hede i hele kroppen..

Pik, Kusse, Tøs, Liderlig (særlig slemt ord), Villig (lidt mindre slemt).. For slet ikke at tale om de engelske, mindst lige så skønne, og som frister mig til at lave en engelsk blog.. Cunt, Cock, Slut, Horny, Ass, Butt (lidt pænere).. Fuck.. Tænk at man overhovedet kan være en pæn pige og bruge ord som disse..

Måske har det faktisk noget at gøre med, at jeg jf. over-jeg'et fra tidlig barnsben har fået at vide hvad pæne piger gør. Og at jeg, ved at være udlevende og udøvende submissiv masochist ikke kan betragtes i almindelig forstand som værende pæn pige, længere. Og dog.. Når man ser mig ville man nok ikke tænke andet, end at jeg er en pæn pige, for det er jeg jo. Pænheden ligger for mig ikke i sexualiteten, det ligger i at være et ordentlig menneske, ærlig og reel. Og det er jeg.

Men, uartige ord, dirty talk tænder mig, fører mig, bringer mig videre. Jeg bliver tændt af en fræk sms, teksten i en fræk sang, frække ord jeg læser.. I al uskyldighed?? kan jeg faktisk blive drivende våd, når chokolade-flødebolle Enrique Iglesias synger "Tonight I'm fucking you".. Får besøg i aften, af ham.. (Ja, altså, ikke Enrique Iglesias, forstås..)

2 kommentarer:

  1. Smukke kvinde,
    jeg er bare så vild med dine ord. Perfekt balance, velformuleret, afbalanceret. Og tanke bag.

    Sådan. Godt at have dig i blogland :-)

    SvarSlet
  2. Åh, tusind tak skal du have, det betyder særligt meget, når det kommer fra dig, du var jo min hovedinspiration til selv at starte min blog :-)

    SvarSlet