søndag den 6. februar 2011

Afhængighed..

Jeg har arbejdet lidt med afhængighed i andre sammenhænge. Et meget negativt ladet ord, afhængighed betydende, at man ikke har et valg, at man har brug for "noget" i overdreven grad, og at man dybest set burde afvænnes fra det igen..

På den anden side er vi jo som mennesker afhængige af vand, mad, luft, søvn, livets basale fornødenheder. Så hvor går grænsen mellem det der er basalt, og det der er negativt. Hvordan med sex? Sex er jo dybest set opfundet for artens vedligeførelse, og som sådan noget basalt. Noget menneskeheden er afhængig af..

Vi er nogen, som har valgt at føre denne afhængighed lidt videre. Er det en god eller en dårlig ting? For mig at se kommer det meget an på hvem der ser på det, hvem der bedømmer det, og, i hvor stor en grad det påvirker dagligdagen. Så at forstå, kan man have en almindelig hverdag, passe hvad der nu er nødvendigt for artens opretholdelse (plus det løse, ja!), eller er man så afhængig af en given ting, at man ikke længere er i stand til at have en almindelig hverdag. Det er afhængigheden i sin negative konsekvens, men så længe man ikke er der, er afhængighed vel dybest set en udemærket ting. Så giver afhængigheden glæde, indhold, er måske endda med til at opretholde bestandens beståen..

Meget meget meget!!! lang smøre for at komme frem til, at jeg er afhængig af ham, af min underkastelse under ham, af sex med ham. At jeg føler dybt i mit hjerte, hvordan jeg bliver mere og mere afhængig.. Farligt område, med den type afhængighed følger også en angst for at miste, men det er en helt anden sag. Med min lange kvindelige på-den-ene-side-og-den-anden-side smøre har jeg også overfor mig selv retfærdiggjort, meget vigtig ting, at det er ok at være afhængig på den måde. Selv om det gør mig sårbar. Sårbarheden er åbenlys i denne verden min verden som stærk kvinde. Jeg har brug  for, ønsker virkelig meget den submissive del af mit selv i min hengivelse til ham. Og det er kun den submissive del, så er der S/m delen, som er lige så stærk..

Filosofiske tanker, meget skønt at have muligheden for på den måde at filosofere over mit liv med ham. Og vidunderligt, at jeg præcis med D/s S/m kan smide alle tankerne væk, klare min hjerne fuldstændigt for alle filosofierne, og flyde hen i nydelsen.. For hvor kan det være udmattende altid at skulle overveje og filosofere over alting..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar