tirsdag den 1. januar 2013

J(p)ulesex og nytårsknald..

Ovenstående begivenheder er relativt afhængige og ligefremt proportionelle med antallet af børn ved de førnævnte begivenheder samt indtagelsen af alkohol. Alkohol er et emne jeg ikke har taget så meget op, der er stor variation i holdningen til alkohol og SM, nogle mener det er absolut no-go, andre at det er o.k. med et enkelt glas vin. Hvad der er mest korrekt lader jeg den enkelte beslutte, men jeg bryder mig naturligt ikke om at én der er beruset eller fuld strammer sine hænder om min hals.. Derudover synes jeg ved flere studier nu og tidligere at have kunnet konstatere, at store mængder alkohol aldrig har gjort noget rigtig godt for nogen (m/k's) reelle potens.



Overskriftens begivenheder er lejligheder hvor alkohol indtages eller kan indtages i pæne mængder. Da jeg har hang til selvkontrol, (hvem ville have troet det..) er det ikke så tit at jeg med et pænt ord, bliver beruset, også fordi jeg som regel har ansvaret 24-7 for mine børn. En fuld og eneansvarlig Mor er uanvendelig, for slet ikke at sige tæt grænsende til eller værende, virkeligt uansvarlig (og det udsagn forsvarer jeg til enhver tid overfor hvem som helst, uden, mener jeg, at være hellig..)



Nytårsaften var således fest med børn og også idelige mængder alkohol til de som måtte ønske det og kunne, så nytårsknaldene var begrænsede til de i luften opskudte.. Julenat og dagene derpå var dog en anden sag. Julenat som måske den mest interessante. Han og jeg sammen med familien og overnattende, dog på eget værelse, men i et hus med tynde vægge og velbeboede værelser ved siden af vores..



Han helt tydeligt bedøvende ligeglad med hvem der nu ville kunne høre de, syntes jeg, højt syngende slag han placerede på mine baller, og lussingerne på min ene kind.. Et scenario med temmelig stor indre splittelse fra min side, for tænk nu hvis nogen hørte noget og troede noget.. Hvad de uden tvivl har gjort.. Ikke desto mindre fik min liderlighed endnu en gang overtaget. Eller han gjorde..



Godt nytår.


.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar