mandag den 18. juli 2011

Rammstein vs 80'er pop tøs..

Jeg skal til Rammstein koncert..!!


En noget usædvanlig ting for en 80'er pop tøs.. Men jeg har en hemmelighed, denne her mørke side, I ved nok.. Tøsen som dukker frem af den pæne pige i de høje hæle.. F.eks. mistede jeg min mødom til Alannah Myles "Black Velvet".. og selv om der er en snert af 80'er pop over den er det ikke helt så yndigt som A-ha og Pet Shop Boys.. Eller Erasure og Hazel Dean.. Hvem sagde noget om Depeche Mode og "Master and Servant.."


Jeg har et billede på nethinden af sangens rytmiske dunken og min første elskers pik i mit skød, i takt til musikken.. Slet så yndigt var det nok ikke, men fantasien i musikkens hårde rytme kunne måske have sagt noget om tøsen, som siden dukkede op..


Nu er jeg meget lidt begejstret for at indrømme, at der er noget, jeg ikke ved så meget om, men faktisk ved jeg ikke så meget om "BDSM" musik.. Jeg har dog en ganske tydelig fornemmelse af, at Rammstein har en kant af noget temmeligt mørkt.. Men det er jo en fortolkning.. Har allerede lovet mig selv, at selv om jeg skal af sted til koncert i al uskyldighed, nærmest en familieudflugt, så bliver det uden trusser. Kig efter blondinen, som egentlig mest ligner en 80'er pop tøs, men som nok er noget helt andet..



Denne her emmer af BDSM i mit hoved.. Og i kussen..

http://www.youtube.com/watch?v=IB8gVc4xij0

Rammstein ft. Charlene Spiteri: Stirb Nicht Vor Mir..







Og hvis nogen ikke husker Alannah Myles..

http://www.youtube.com/watch?v=uS870zCCAwM



Ny idé, tror lige jeg laver en spilleliste på min Ipod over "den slags" musik.. Men i disse dage med præ-teenagere overalt skal jeg nok ikke kalde den BDSM.. Havde et pokkers hyr med at forklare den ældste, hvad Rhiannas S&M handlede om..


.

6 kommentarer:

  1. Den her er vist også lidt derhen ad det der bdsm musik

    http://www.undergroundbound.net/index.php?option=com_content&view=article&id=100%3Arammstein-music-video-pussy-uncensored-version&catid=38%3Aaudio-visual&lang=en

    Og skal lige hilse og sige fra den ene potøs til den anden poptøse cover kan være meget godt, det er ikke alle der kan tåle indholdet alligevel.

    og rock den så til koncerten og få luft under skørtet

    SvarSlet
  2. @ Lilleq

    Ualmindeligt fedt link, og en dejlig lille melodi ;-). Jeg havde det jo nok på fornemmelsen, med de der Rammstein-nogen..

    Hilsen fra én pop-tøs til en anden, glæder mig nu kun endnu mere til koncerten!

    SvarSlet
  3. Har ikke rigtig nogen kommentar: ville bare lige sige: Hey girlfriend :). Knus

    SvarSlet
  4. Fedt du skal til rammstein koncert. Gid det var mig, men pengene er ikke til det. Var der sidste gang de spillede her. Er stor stor fan.

    "en kant af noget temmelig mørkt".... Hihi ja det tør siges. Du har måske ikke lyttet nærmere til deres tekster? Eller måske stopper tysk dig?

    ALT hvad de skriver har et mørkt twist, det er bare et spørgsmål om hvor meget det er. Den mest direkte (og mest overdrevne - den originale udgave må ikke spilles live og har gjort albummet forbudt for børn under 16 år i tyskland) er "ich tuh dir weh" som der findes denne engelske oversættelse af:


    You're only alive for me
    I poke medals into your face
    You are utterly devoted to me
    You love me because I don't love you

    You bleed for the salvation of my soul
    A little cut and you're turned on
    Your body already completely disfigured
    Whatever, anything goes

    I hurt you
    I'm not sorry
    It does you good
    Listen to it scream

    With you, I choose the torment
    Barbed wire in the urethra
    Put your flesh in salt and pus
    First you die but then you'll keep living

    Bites, kicks, hard blows
    Needles, pliers, dull saw
    Make a wish, I won't say no
    And I'll insert the rodents into you

    I hurt you
    I'm not sorry
    It does you good
    Listen to it scream

    You are the ship, I'm the captain
    Where do you want to go?
    I see your face in the mirror
    You love me because I don't love you

    Eller "buch dich" har også dominans i sig:

    Bend over, I command you
    turn your visage away from me
    I don't care about your face
    bend over

    Det er de mest i øjenfaldne eksempler, men ind imellem er der små undertoner. Meget af deres musik er bare gennemsyret af det groteske og obskøne, så det er ikke den milde SM og dominansside de udtrykker ;-)

    SvarSlet
  5. @ Eden, selv hej, tøseveninde :-)


    @ Orifice, heldigvis er jeg ikke helt ringe til tysk, er indfødt jyde eksporteret til Sjælland, vi er bedre til tysk end svensk, og stærke i underdrivelserne.. Som jeg skrev havde jeg jo nok på fornemmelsen, at de der Rammstein er nogen værre nogen ;-).

    Tak for oversættelserne, for øjeblikket må Rammsteins nyeste cd de fleste steder i Tyskland ikke engang stå fremme i pladebutikkerne. Man må gerne købe cd'en, men man skal bede pænt om den, ligesom med kondomerne på apotekerne i 80'erne i DK..

    SvarSlet
  6. Ligesom kondomerne i 80-erne... flash er jeg tilbage i 80-erne.
    Havde en kæreste, sådan en rigtig kæk knejt fra det fede jyske muld, derude fra hvor der er 3 huse, et par gåde og fælles lokum. Ham på apotek i den nærmeste større landsby, for at købe kondomer. Han spørger frisk og frejdigt den ældre, let visne og rynkede apotekerfrue om de har kondomer med riller og hun finder dem frem og ligger en pakke på disken. Og mens han betaler spørger han kækt om de kan vendes. Apotekerfruen korser sig, suger ind og begynder på den klassiske belæring - han afbryder hende og siger "Ja, når nu jeg skal have den pakket ind, vil jeg også have noget ud af det". Ham ud igen og op på Yamahaen og hjem. Han havde også Sam Fox plakater og midtersider fra Rapport, Pige Special o.l. på væggene på sit værelse...

    SvarSlet