fredag den 7. februar 2014

Weekendens (og næste uges) udfordring..

Vi skal af sted til huset langt væk.. Med børn.




Hvordan overbeviser man 6 egne børn, bonusbørn og lånebørn i alderen 5 til 17, at normal sengetid i ferien er kl. 22 nul-nul, og at det er helt normalt for børn at sove med ørepropper..




Og hvordan får vi selv sneget "hyggetid ind"..? Indrømmet, de 2 stk. 17-årige er formentlig i hi det meste af tiden alligevel, for slet ikke at sige at jeg faktisk er ret sikker på at man som 17-årig på sin fødselsdag vågner op med et par Apple hørepropper i fødselsdagsgave (sker vist for mange teenagere før, men som 17-årig er den sikker), så det er måske ikke dem jeg skal "frygte"..




Men spanskrøret står deroppe i skabet (kan sådan ét gro mug), og den sorte taske har aldrig forladt pladsen ovenpå mit garderobeskab (havde seriøst ikke engang set at han "gemte" tasken der.. Ærligt!), lige klar til at hive ned og slæbe ud i bilen med røremaskine, strikketøj, (man er vel huslig), bøger og bunker af tøj.. Naturligvis ikke mit, men børnenes.. O:-).




Han siger jeg ikke skal bekymre mig, at han naturligvis ikke kan holde fingrene fra mig en hel uge, men altså, der er lige et par ubekendte. Eller 6..




God vinterferie!!!



.

2 kommentarer:

  1. Citat;
    Indrømmet, de 2 stk. 17-årige er formentlig i hi det meste af tiden alligevel, for slet ikke at sige at jeg faktisk er ret sikker på at man som 17-årig på sin fødselsdag vågner op med et par Apple hørepropper i fødselsdagsgave (sker vist for mange teenagere før, men som 17-årig er den sikker), så det er måske ikke dem jeg skal "frygte".. Citat slut.
    Kan man deraf slutte, at lige så mange unge med den slags ørepropper medfører lige så mange Sm-forældrepar? ;-)

    Hvis nu sådan et spanskrør (der trænger til at blive luftet mod mugdannelse) blev udstyret med et stykke fiskeline, prop og (uskadelig) krog og medbragt på en (p/fisketur) - kunne det da så ikke hænde, at det smuttede på gale/glade veje under demonstration af brugen ;-). En krog kan sætte sig fast i mange ting (ved skødesløs håndtering) og kræve sin mand at trække fri (med et spændt rør til følge); mor skal jo altid stå i vejen, når drengene bedriver deres hobby. ;-), -- også når linen pludselig slipper sit tag i grene eller søbund.
    -- nå men ønsket om en oplevelsesrig ferie sendes jer fra
    Domus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Domus,

      desværre kommer børnene ikke med tilhørende SM-forældre, så ingen fælles leg mens vi svinger os fra træ til træ, ude i naturen.. :-)
      Fisketricket kan muligvis bruges, selv om jeg tror den ene relatativt fiskeri kyndige 17-årige formentlig vil undre sig en kende over sin fars pludselige hang til at bruge en bambus pind frem for den pæne fiskestang han ellers bruger ;-) På den anden side vil han sikkert tænke det helt naturligt at hans far kun betror en bambuspind til mig, der ikke har den store forstand på dén sport..

      God ferie til dig også, hvis du er så heldig :-).
      kærligst, fo

      Slet