mandag den 20. januar 2014

Et par øjebliksbilleder fra en weekend med børn..

Børneweekender er børneweekender.. På trods af liderlige fantasier, lyst og behov er der sjældent meget "sjov" når der er børneweekend.. Den yngste vågner tidligt, stiller sig ikke sådan til tåls med en låst soveværelsesdør, og den ældste går så sent i seng at det nærmest er senere end mig..




Så på trods af en skøn weekend i huset i skoven langt væk er der ikke mange rigtig lange gode historier at fortælle ;-). Derfor et par øjebliksbilleder i stedet.. Af den mere uskyldige slags.




Udpakning fredag aften. Hans store taske stod på gulvet, med diverse almindelige ting, og under disse et lille arsenal af, Hans ord "småting, hvis der nu mod forventning blev en mulighed.." Altså manchetter, halsbånd og ridepisken. (Der bor i huset permanent et spanskrør, som er døbt "Gucci"..) Svaret som fløj ud af munden på mig da jeg så pisken: "Åh Skat hvor er du sød.."



Tankerne på løbeturen søndag morgen i bidende kulde og blæsevejr, iført 3 par bukser, 3 par bluser, løbejakke og vest.. "Jeg vil hellere have xx antal slag end løbe 5 km lige nu". Naturligvis med glorien skinnende blank over hovedet.. Og hvornår vil jeg ikke hellere have xx antal slag.. Hmm..



Flere omgange af noget frygtsomme fantasier ved synet af det fine marokkanske skærebræt i mørkt og duftende træ han fik i julegave af sin søster, som næppe tænkte da hun købte det, at det kunne blive til et formidabelt slagværktøj..



Søndag morgen, hvor vi alligevel tiltuskede os lidt voksentid, inden der blev rusket hårdt i døren.. Med tæerne let krummede af frygt for at vække børnene pga. klaskende høje lyde prøvede jeg at hentyde (ikke så skjult en hentydning, indrømmet), at jeg altså godt kunne lide at blive nevet.. Forklarede, at jeg tænkte det var lidt mere stille, og jeg syntes at huske jeg måske på et tidspunkt havde sagt at jeg ikke kunne lide det.. (Hvor dum kan man være, siden hvornår har det været en hindring..). Fik ud af det et kæmpe grin fra Ham, et nyt "kælenavn" "fedte-tøs", og så ellers ikke mere.. Overhovedet! Af noget som helst! Så kan jeg lære det..



.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar