søndag den 28. august 2011

Mærkedag..

Hmm, jeg elsker ord med flere betydninger. Overskriften ingen undtagelse, afhængigt af, hvem der læser, og hvilken (uartig) tankegang man har, 2 meget forskellige betydninger..



Men, da jeg aldrig har været smålig, hentyder jeg selvfølgelig til begge meninger i overskriften.



Altså, vi har haft en mærkedag.. Faktisk endte den med at strække sig over en hel weekend, selv om jeg dårligt kan gøre krav på mere end lørdag som mærkedagen, så hvor heldig kan en en tøs være..!



En fredag aften, i sofaen, uden at jeg sov så meget som et sekund! Måske foranlediget af, at jeg spiste nødder og tabte én på gulvet. Måtte kravle rundt i sofaen med bagdelen i vejret for at finde nødden under sofaen, åbenbart lige anledningen til og inspiration nok til at han fik lyst til at varme før bemeldte legemsdel. Og man er vel ikke så meget blondine at man ikke kan regne ud, at det i den situation er ret så smart at blive ved med at lede efter nødden. Selv når den ér spist.. Endte i blindfold med mine hænder bundet bag ryggen, blev ført ind i sengen (slet og ret mere behageligt end på alle fire i sofaen foran panoramavinduerne..), og fik, meget mere varme i huden, i kroppen..



Lørdag morgen, vågnede vi kl. 6, i hvad der mindede om ragnarok, en underligt orange himmel som om verden stod i brand, og et tordenvejr med en buldren, som ikke tav et øjeblik den næste halve time.. Han tog det som den perfekte anledning til at finde det spanskrør frem igen, som allerede blev brugt aftenen forinden..



Hvordan bruger vi tiden på en mærkedag..? Jo, vi handler, dagligvarer, en stram lædernederdel, hænger lamper op, bager boller, boller??!!, og laver fantastisk mad sammen. Drikker kaffe, vin, vand. Og vi laver mærker. Eller, han laver mærkerne, og jeg tager i mod..



Og, for at være helt sikker på at mærkedagens succes var endeligt fastslået, blev den præcist det, fastslået, igen, søndag morgen..


.



PS. Til de af jer, som hører Mads og Monopolet, så var parret fra lørdagens udsendelse, som har støjende sex foran åbne vinduer, så naboerne ud til baggården ikke kan sove, ikke os.. Vi har nemlig ikke nogen baggård.. I nærheden af mig bor der mest gamle damer. Jeg håber de alle har dårlig hørelse..


.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar