lørdag den 31. maj 2014

Alderdom..

Jeg har lige haft fødselsdag.. En fantastisk dag med masser af hygge med familien, og et par gaver som Han proklamerede først kunne modtages efter børnenes sengetid.. Ældstebarnet fnisede noget om frækt undertøj, og prøvede at lokke Ham til at fortælle, men Han var stålsat, og snart fandt teenageren andre og betydeligt mere interessante emner end sin mors undertøj..



Faktisk viste der sig at være 2 gaver. Den første en fin glasgenstand som skulle kunne anvendes både varm og kold (ikke nogen som skal putte dén i en fryser, hvis jeg har noget at skulle have sagt..!) Klart glas formet som en lang stav med en kugle i enden, og med et smukt blåt bånd af glas omviklet i hele stavens længde. Ville kunne pryde enhver kvindes vindueskarm.. Måske..



Den anden gave lidt mindre materiel..
"Gør dig klar, du skal have lige så mange slag med spanskrøret som du bliver år i dag.."

(Han er blevet mere ambitiøs siden dengang jeg fik slag svarende til målene i en bestemt fodboldkamp..) Umiddelbart virkede det ikke så skræmmende,man er jo stadig ung ;-), lige bortset fra at der også var opvarmning indblandet og jeg egentlig sad ganske fint i sofaen og ikke lige havde tænkt at jeg skulle slæbes i seng på dét tidspunkt ;-)..



Da han kom til 8 gjorde det ondt, og jeg kunne ikke længere se hvordan jeg overhovedet skulle kunne klare at at nå op til de 40+.. Det faktum at jeg er fuldstændig elendig til at tælle i den situation hjalp overhovedet heller ikke, Han havde godt nok sagt at jeg ikke skulle, men "man" vil jo godt have bare en lille fornemmelse af hvor langt "man" er nået.. (Overhooovedet ikke noget om kontrol, niksen..) Jeg havde også glemt, at Han faktisk heller ikke i situationen tæller særligt godt. Og, vupti, var jeg blevet folkepensionist..



Da min høje pensionist alder var blevet slået! grundigt fast gav Han sig efterfølgende ret pludseligt, og uventet, til at bruge mig som prøveklud for sine nye spændende jute reb, og begyndte at øve knuder ved at binde mine ben sammen..!

"Til lykke med fødselsdagen, min skat, du er trods alt sjovere at øve sig på end et bordben.."


.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar