onsdag den 8. juni 2011

Filosofisk kvindagtighed..

Har lovet mig selv i "tidernes morgen", hvornår var det nu lige jeg startede at blogge kink, for 6 mdr siden, altså tidernes morgen.. Lovede mig selv, at jeg ikke ville "kiss-and-tell" på min kæreste og herres vegne, mit valg at blogge, ikke hans..



Nogle gange er det rigtig rigtig svært at finde den grænse, grænsen som bl.a. har gjort, at det har været noget tyndt med blog indlæg på det sidste.



Vi har lige som mange andre vores udfordringer for øjeblikket. Hvor vi ellers havde lovet os selv, og var helt sikre på, at vores fantastiske og uartige sexliv aldrig ville lide under de andre udfordringer, har vi måttet se i øjnene, at selv med vores 40+ årige erfaringer indenfor kæresteliv og samliv havner vi i præcis de samme udfordringer som alle andre, også sexuelt. Lysten falder med den stigende grad af udfordringer, og sådan kan det fortsætte, den onde cirkel. Hvis ikke der gøres noget.



Den ene mangler nærvær, den anden mangler bekræftelse.
Den ene mangler nus, den anden mangler sex.
Den ene mangler samtale, den anden mangler forståelse i at mangel på samtale ikke betyder mangel på forståelse..
De mangler begge hinanden..



Og tro ikke, at I kan fordele hvem den ene og den anden er i forhold til maskuline og feminine behov, for så enkelt er der ikke. Alle behov er universelle, og det´, der mangler er måske blot, at én tager det første skridt, har modet til at hoppe..



Og når alt dette er sagt giver jeg lige igen mig selv et velanbragt rap i røven over min omgang kvindelige filosofiske selvføleri, jeg vil jo i virkeligheden helst bare have en ordentlig omgang smæk på ballerne og lidt fysisk sex.. For med god sex er det nu altid sådan, hvad enten det er den kinky eller den almindelige slags, at alt det andet følger.. Samtale, nærvær, nus og bekræftelse..


.

2 kommentarer:

  1. Mener du virkelig, at alle behov er universelle? Var jeg af den opfattelse, ville mit eget parforhold lynhurtigt blive slået ihjel, tror jeg.

    Jeg er efterhånden ret sikker på, at det er anerkendelsen af, at behov, ønsker og "veje at gå" netop er vanvittigt forskellige, der holder sammen på os, når livet slår igen eller udfordrer til duel.

    SvarSlet
  2. @ Anna

    Nej, jeg mener bestemt ikke at alle behov er univserselle, undskyld at jeg ikke har udtrykt mig tydeligere.

    Jeg mener at behovet hor nærvær, samtale, bekræftelse, nus og sex, forståelse, er universelt, og at man ikke kan dele det op i at kvinder har mere brug for nus, og mænd har mere brug for sex, den slags er individuelt og flydende, og ikke altid kønsbestemt..

    Det er også sikkert, at behovene er flydende, at man i nogle perioder har mere behov for bekræftelse end på andre tidspunkter, det samme gældersex, osv..

    Min pointe var mest, at man er tilbøjelig til at tro at kvinden er den der kræver nus og manden kræver mere sex, hvor det for øjeblikket i mit tilfælde faktisk er omvendt.. Og at man ikke automatisk med et Y-kromosom fraskriver sig behovet for nærvær og nus / berøring..

    Tusind tak for din kommentar!
    Kh, Fanny O

    SvarSlet