søndag den 4. marts 2012

Mindfulness..

Jeg har gennem længere tid været interesseret i mindfulness. Ikke sådan at jeg er blevet "frelst". Mangt er den fordom jeg på vejen har hørt om meditation, hvor man sidder i ubehagelig lotusstilling og "hummmhummmer" med fingrene i qi-stilling..



Mindfulness handler om i større grad at være i "being"-mode fremfor "doing"-mode, altså, at leve og være i nuet, i stedet for hele tiden at lade planlægnings genet køre på overtid med planer og programmer for den kommende tid.. Hvem har ikke prøvet at børste tænder, rede seng og smøre madpakker på én gang..? Egentlig kunne man godt sige, at BDSM er en form for mindfulness, i ordets sande betydning. Når man er midt i en seance, med hovedet fuld at følelser og fornemmelser i kroppen, og tankerne tømt for alt andet end forventningen efter næste slag med spanskrøret, eller følelsen af pikken som glider dybt ind i éns krop, så er man præcis hvor en mindfulness instruktør (i overført betydning??) ønsker man skal være, i nuet uden tanker om andet end præcis det nú man er midt i..



En lille øvelse, jeg på et tidspunkt blev vejledt i var at føle badet med alle mine sanser, et mindful bad.. At føle, hvordan vandet løb ned af min krop, ramte mine brystvorter, de varme dråber mod mit ansigt, temperaturen af vandet, koldt, varmt, hvordan det gled ned over min ryg, mine ballers runding.. Som følelsen af hans hånd.. Hvilket var præcis hvor det gik galt sidst, hvor begæret i min krop gik fra "to be", til "to do.." Hvor fornemmelsen af vandet gav grobund til fantasien om hans varme hænder på mine baller og min kusse.. Og hvor mine fingre uden problemer kunne imitere vandet og hans berøring, i kussen og i mit andet hul, hvor en finger dér gav mig levende fantasier om sidst jeg stod på alle 4 med bagdelen mod ham. Hvor først en kølig dråbe olie dryppede som vand mod mit andet hul og med sikkerhed advarede min krop og mit hoved mod hvad der ventede, fryden og fornemmelsen af hans pik, dybt, dybt inde i mig..


.


.


Hmmm, godt at en del af mindfulness instruktørens vejledninger var, at man ikke kunne gøre noget galt, hvis tankerne kom på afveje.. Blot man vidste, at det var det, som skete. Man skulle blot blive ved med at øve sig.. Og, det er jeg rigtig rigtig god til..


.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar